Potreba za promenom - DA LI SE RAZUMEMO: Organizacije civilnog društva i komunikacije u javnom zagovaranju
Ne postoji uspešna kampanja javnog zagovaranja bez svrsishodne i delotvorne komunikacije. Komunikacija između organizacija civilnog društva i građana u kampanjama javnog zagovaranja treba da bude po meri i prema potrebama zajednice, da omogući izgradnju poverenja i poštovanja i da bude autentična. Delotvornom komunikacijom organizacije civilnog društva: a) informišu građane i promovišu kampanju javnog zagovaranja, b) pridobijaju građane i druge zainteresovane strana i povećavaju mogućnost za njihovo aktivno uključivanje u kampanju, c) podižu vidljivost i unapređuju reputaciju organizacije civilnog društva. Izazovi sa kojima se susreću organizacije civilnog društva prilikom komunikacija u okviru kampanja javnog zagovaranja se odnose na nedostatak finansijskih sredstava, nedovoljne ljudske resurse, nedostatak vremena za ove aktivnosti, odsustvo izrade planova i strategija komunikacije. Nezainteresovanost medija za pojedine teme zagovaranja, ali i ograničena sloboda medija i nerazvijenost medija koji deluju na lokalnom nivou takođe predstavljaju izazove.
Organizacije civilnog društva mogu unaprediti svoje komunikacije kroz:
a) usvajanje internih procedura za komunikaciju sa medijima i upravljanje nalozima na društvenim mrežama u toku kampanje javnog zagovaranja,
b) izgradnju kapaciteta za komunikaciju sa medijima/upravljanje nalozima na društvenim mrežama,
c) izgradnjom sopstvenog kodeksa ponašanja u komunikaciji sa medijima i prilikom vođenja naloga na društvenim mrežama,
d) osmišljavanjem preciznog plana objava,
e) omogućavanjem dvosmerne komunikacije (davanjem povratnih informacija i komentara),
f) postojanje strategije za kriznu komunikaciju,
g) budžetiranju komunikacionih aktivnosti kroz sve projektne aktivnosti organizacije.
Preuzmite dokument