Potreba za promenom - ZAGLAVLJENI IZMEĐU STRATEGIJE I PRAKSE: Strateški okvir za javno zagovaranje organizacija civilnog društva
Uspešno planiranje i sprovođenje kampanja javnog zagovaranja nije moguće bez postojanja podsticajnog okruženja za učešće organizacija civilnog društva u donošenje odluka i osmišljavanje javnih politika. Jedan od elemenata podsticajnog okruženja jeste i postojanje zaokruženog sistema strateških dokumenata kojima je utemeljeno učešće organizacija civilnog društva u proces donošenja odluka. Odsustvo učešća organizacija civilnog društva u ovim procesima dovodi do definisanja agendi donosilaca odluka i definisanja problema koji ne odgovaraju potrebama zajednice, rešenjima koja su neprimenljiva ili teško primenljiva u praksi, neadekvatnom korišćenju resursa organizacija civilnog društva i, na kraju, do gubitka osećaja zajedništva i zajedničke odgovornosti za rešavanja problema unutar zajednice.
Da bi se unapredio postojeći strateški okvir neophodno je:
a) Usvojiti strateški dokument kojim bi se na nacionalnom nivou definisala vizija i konkretne mere za unapređenje podsticajnog okruženja za OCD,
b) Dodatno unaprediti sistem strateškog planiranja i koordinacije javnih politika kroz novu Strategiju reforme javne uprave i Akcioni plan za sprovođenje inicijative Partnerstvo za otvorenu upravu u Republici Srbiji za period 2020 – 2022,
c) Ponovo pokrenuti dijalog o osnivanju Saveta za saradnju sa civilnim društvom.
Preuzmite dokument