Kao i svake poslednje subote u mesecu, tako su i 27. juna Ulice za bicikliste organizovale kritičnu masu pod nazivom Metar je bitan, uz poštovanje svih bezbednosnih procedura usled pandemije. Na biciklističkoj vožnji okupilo se pet stotina biciklista, koji su od Trgu Nikole Pašića vozili bicikle ulicama Beograda sve do zgrade palate Srbija, odnosno do sedišta MUP-a. Biciklisti su na svojim biciklama montirali markere koji pokazuju koliki razmak je potreban da bi se u saobraćaju osećali bezbedno.
Ovom vožnjom biciklisti su želeli da poruče da bočno rastojanje od jednog metra prilikom preticanja od strane vozača treba da bude deo Zakona o bezbednosti saobraćaja odnosno trebalo bi precizirati postojeće odredbe Zakona. Trenutni propisi nisu dovoljno jasni i iz tog razloga se oni ne sprovode od strane saobraćajne policije. Posledično, to ostavlja vozačima slobodu u interpretaciji da je bezbedno preteći biciklistu i na manjem rastojanju.
Upravo ova situacija kod biciklista stvara veliki osećaj nesigurnosti, što odvraća većinu budućih biciklista od korišćenja bicikla kao prevoznog sredstva. Problem je i što, za razliku od većine drugih evropskih metropola, Beograd nema adekvatnu biciklističku infrastrukturu. Kako su biciklisti legitimni učesnici u saobraćaju, vožnja kolovozom za njih je opasna, baš zato što ne postoji regulativa koja vozače motornih vozila obavezuje na metar odstojanja pri preticanju biciklista.
Vožnja je održana u okviru projekta Bicikl je zakon koji ima za cilj unapređenje kvaliteta životne sredine u gradskim sredinama, javnog zdravlja, narastajućeg problema zagađenosti vazduha i saobraćajnih zagušenja kroz zagovaranje održive urbane mobilnosti, izmenu zakonske regulative i aktivno sučeljavanje sa problemima saobraćaja u gradskim sredinama.