Kako je izgledao obrazovni proces tokom vanrednog stanja? Koliko je bio efektivan? Koje su posledice karantina po učenike? Kako su učenici provodili slobodno vreme tokom ograničenja slobode kretanja?
Ovo su samo neka od pitanja na koja je Unija srednjoškolaca Srbije (UNSS) pokušala da pruži odgovore u pregledu srednjoškolskog života tokom pandemije Da li je neko obratio pažnju na srednjoškolce i zašto ne. Cilj ovog dokumenta je prikaz različitih aspekata života srednjoškolaca tokom pandemije bolesti COVID-19 (obrazovanje, poštovanje prava i sloboda, slobodno vreme) kao i preporuka za suzbijanje negativnih posledica pandemije na obrazovanje i svakodnevni život srednjoškolaca.
Zahvaljujući analizi dostupnih podataka i razgovorima sa srednjoškolcima, UNSS je utvrdio da su četiri najveća pozitivna i negativna aspekta procesa učenja na daljinu:
- nerealna očekivanja nastavnika i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja (MPNTR) ,
- važnost vršnjačke edukacije i podrške,
- značaj povratne informacije i
- utisak učenika da će kroz ovaj proces izaći sa manje znanja nego što bi to bio slučaj u tradicionalnom obrazovanju.
Na osnovu ove publikacije, Unija srednjoškolaca Srbije će nastaviti da zagovara uključivanje učeničke perspektive u donošenje odluka koje se tiču nastavka obrazovnog procesa tokom trajanja pandemije COVID-19. Neke od najvažnijih preporuka su:
- Uvođenje procesa konsultacija nastavnika sa učenicima prilikom odabira alata za nastavu i evaluacije kvaliteta realizovanog programa;
- Kreiranje matrice za praćenje kvaliteta realizovanog onlajn obrazovnog programa.
- Kreiranje finansijskog programa podrške čiji fokus neće biti na specifičnim projektima, već će institucionalno i programski osnažiti omladinske organizacije.