Počevši od 2001. godine, učenici se kroz formalno obrazovanje, putem nastave građanskog vaspitanja, osposobljavaju za aktivno učešće u svojim zajednicama. Na osnovu istraživanja “Efekti nastave GV u Srbiji”, koje su sprovele Građanske inicijative 2018-2019. godine, koje je kao uzorak pored nastavnika, direktora i učenika obuhvatilo i opštu populaciju, čak 23% građana ne zna da predmet građansko vaspitanje postoji, a 12% ispitanika ga smatra nevažnim. Zanimljiv je i podatak da ga 58% ispitanika (najviše iz kategorije mladih od 18-29 godina, koji su tokom školovanja imali predmet) smatra važnim, pogotovo po pitanju demokratije i nenasilnog rešavanja problema.
Kroz nastavu građanskog vaspitanja učenici se osposobljavaju da pripremaju i realizuju projekte kojima izlaze iz školske sredine u lokalnu zajednicu i učestvuju u rešavanju problema. Nedostatak saradnje između škola, roditelja, učenika i okoline dovodi do apatije i nezainteresovanosti učenika za rešavanje problema, upravo u momentu kada je najvažnije da učestvuju u rešavanju društvenih problema, pomognu svojim vršnjacima i utiču na lokalnu zajednicu da im pruži podršku u tome.
Nacionalna asocijacija nastavnika/ca građanskog vaspitanja i saradnika/ca (NAGVIS) ističe važnost razvijanja veština za aktivno učešće građana u životu zajednice i promene percepcije o ulozi građanskog vaspitanja u razvijanju tih veština.
Tim povodom, NAGVIS je započeo saradnju sa predstavnicima mladih iz Umetničkog kluba ,,Kružok'' iz Zrenjanina, nastavnicima, Nacionalnom asocijacijom roditelja i nastavnika (NARNS), kao i predstavnicima lokalne samouprave u Zrenjaninu. U ovom gradu, tokom oktobra meseca biće sprovedena promotivna kampanja, gde će se skrenuti pažnja na važnost građanskog vaspitanja.