Vesti

Nove mere za bolje inkluzivno obrazovanje uskoro pred niškim odbornicima?

Kako bi se za svu decu koja pohađaju školu u Nišu stvorili odgovarajući uslovi za rad, učenje i druženje, Otvoreni klub je u proteklih šest meseci prikupljao informacije o tome šta su konkretni problemi, a zatim i pronalazio predloge rešenja. Sve informacije i analize, do kojih su došli u okviru projekta „Inkluzivnim obrazovanjem do inkluzivnog društva“, dobiće i niški odbornici, a u Otvorenom klubu očekuju da će se o njima uskoro i odlučivati.

Kroz ankete i gradske forume, o tome kako iz svog ugla vide inkluzivno obrazovanje, izjasnile su se i Nišlije, ali i predstavnici institucija i ustanova koje su direktno povezane sa decom i njihovim odrastanjem. Jedan od problema koji su u Otvorenom klubu uočili jeste što se iz lokalnog budžeta finansira rad Interresorne komisije, koja traži najbolji način da se nastavni program prilagodi svoj deci, ali budžet ne obuhvata i opremu, pribor ili rad potrebnih saradnika u nastavi.

Građani su popunjavali i upitnike o inkluzivnom obrazovanju

Zato zaključuju da je neophodno unaprediti rad ove komisije, ali i utvrditi stalno i stabilno finansiranje inkluzivnog obrazovanja. Na osnovu razgovora sa stručnjacima i istraživanjem, utvrdili su da bi bilo poželjno osnovati telo u opštini koje bi direktno bilo zaduženo za ovakvu vrstu obrazovanja.

Takođe, jedinstveni sistem vođenja evidencije o deci iz osetljivih grupa pomogao bi praćenju njihovog napretka, a kako kažu, neophodna je i promocija inkluzije i inkluzivnog obrazovanja u porodicama, školama, selima i gradovima. 

Kako je pokazala anketa, 98,9% ispitanika (od 220 njih) zna i razume šta znači inkluzivno obrazovanje, dok 66,4% njih smatra da grad i opštine ne izdvajaju dovoljno sredstava za izvođenje inkluzivne nastave u školama. Najveći broj anketiranih građana misli da je najbolji način za unapređenje inkluzivnog obrazovanja bolja edukacija nastavnika, ali i izdvajanje više novca za sprovođenje mera Interresorne komisije i dodatnu podršku deci.

Otvoreni klub je za najmlađe skrojio i predstavu sa elementima forum teatra. „Neinkluzivna priča“ izvedena je pet puta, a posle svakog igranja održan je i građanski forum, gde su učesnici i publika, kroz dijalog, iznosili svoja mišljenja i sugestije za proces inkluzivnog obrazovanja. Probe za predstavu trajale su dva meseca, tokom kojih su održane 32 dramske radionice, kao i radionice o dečijim pravima… 

Jedan od rezultata rada na unapređenju inkluzivnog obrazovanja jeste i Program praktične politike, gde su navedeni svi problemi, ali i mogući načini za njihovo rešavanje. Ovaj program je zatim predstavljen nadležnim gradskim institucijama i školama, u želji da bude temelj promena društva koje su usmerene ka pravom uključivanju sve dece, koja imaju bilo kakve poteškoće tokom odrastanja.

Cilj je da nadležni uzmu u obzir ove probleme i preporuke prilikom kreiranja nacrta budžeta za narednu godinu, navode u Otvorenom klubu.

„Predlog praktične politike dostavićemo svim odbornicima gradskog parlamenta. Imamo garanciju nekih članova skupštine da će na narednim sednicama o ovoj temi pričati za govornicom, da će upoznati odbornike sa preporukama i predstaviti im dokument. U toku je izrada nacrta gradskog budžeta za narednu godinu. Nadamo se da će se na Skupštini grada Niša diskutovati i o usvajanju pojedinih preporuka“ – navode u Otvorenom klubu i dodaju da će oni svakako pratiti rad parlamenta u narednom periodu.

Tekst je realizovan u okviru programa podrške civilnom društvu za javno zagovaranje i projekta „Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije“, koji realizuje BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Izrada ove internet stranice omogućena je uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Sadržaj stranice isključivo je odgovornost Beogradske otvorene škole i ne predstavlja nužno stavove USAID-a ili Vlade SAD.

© Beogradska otvorena škola 2019