Javno zagovaranje koje Lokal pres namerava da sprovede u okviru projketa ZA sadržaj za mlade kao glavni cilj postavlja obavezu lokalne samouprave da deo sredstava, koje inače dodeljuju kroz konkurse za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja od javnog interesa /linije 481 i 423/ izdvoje i usmere na projekte koji će kreirati sadržaje za mlade, a ne o mladima, tako što će uključiti mlade u kreiranje medijskih sadržaja. Samo na ovaj način moguće je obezbediti kontinuitet i kvalitet kreiranja sadržaja za mlade. Kada deo budžetskih sredstava iz lokalnih budžeta bude izdvojen za ove namene na posebnoj budžetskoj liniji, lokalni mediji će biti direktno podstaknuti da razmišljaju o mladima kao ciljnim grupama i aktivno ih uključe u kreiranje sadržaja. Na taj način će se doprineti boljem informisanju mladih.
Cilj projekta je unaprediti prakse javnog zagovaranja u civilnom društvu u Srbiji i razumevanje zagovaračke uloge organizacija civilnog društva među građanima, medijima i donosiocima odluka, kao i povećanje učešća građana u aktivnostima organizacija civilnog društva.
Specifični cilj(evi) projekta su izdvajanje sredstava za namene kreiranja sadržaja za mlade kroz uvođenje posebne budžetske linije u lokalnim budžetima i donošenje seta odluka u lokalnim samoupravama kao i podizanje svesti mladih i ostalih građana u lokalnim sredinama o potrebi kreiranje sadržaja za mlade
Period implementacije projekta je od 1. marta do 31. oktobra 2020. godine.
Projektne aktivnosti podrazumevaju:
- Obezbeđivanje podrške državnih ministarstava za javno zagovaranje koje u lokalnim upravama sprovodi Lokal pres;
- Javno zagovaranje ZA sadržaje za mlade – odvajanje dela sredstava iz lokalnih budžeta koja će biti namenjena za kreiranje sadržaja za mlade i
- Kampanja ZA sadržaje za mlade.
Očekivani rezultati su:
- Obezbeđena podrška državnih ministarstava za javno zagovaranje koje u lokalnim upravama sprovodi Lokal pres;
- Uspešno sprovedeno javno zagovaranje ZA sadržaje za mlade – odvajanje dela sredstava iz lokalnih budžeta koja će biti namenjena za kreiranje sadržaja za mlade i
- Uspešno sprovedena kampanje ZA sadržaje za mlade.
Asocijacija lokalnih nezavisnih medija Lokal pres osnovana je 1995. godine radi unapređivanja i usklađivanja delatnosti članica i zastupanja interesa osnivača, a pre svega u oblasti izdavačke delatnosti i to kroz: zastupanje strukovnih interesa pred nadležnim državnim i drugim organima i organizacijama, zajednički nastup na tržištu za poslove iz delatnosti članica, jedinstvene nabavke repromaterijala za izdavanje i štampanje novina i drugih publikacija, jedinstvenu obradu tržišta, marketing i poslovne komunikacije, zajednička medijska istraživanja, edukaciju kadrova i ispomoć u iskorišćavanju sredstava rada, stručnih i radnih potencijala članica, bližu saradnju u funkciji poboljšanja komunikacija novinara i medija i obavljanje drugih poslova od interesa za nesmetano poslovanje članica. Članstvo asocijacije u ovom momentu broji 52 medija sa teritorije Srbije.