Vesti

Kraljevo i Bor podržali borbu za bolje informisanje mladih

Gradovi Bor i Kraljevo prvi su gradovi u Srbiji koji će deo sredstava iz lokalnih budžeta izdvojiti za podršku kreiranju sadržaje za mlade. Ova odluka rezultat je zagovaračke inicijative ZA sadržaje za mlade koju je proteklih meseci realizovalo Poslovno udruženje Asocijacije lokalnih i nezavisnih medija Lokal pres.

Ovoj inicijativi se, u proteklom periodu, priključilo pedesetak mladih iz gradova širom Srbije, koji su kroz kampanju na društvenim mrežama, koju su sami kreirali, pokazali da im je stalo da budu informisani i da su voljni da se uključe i aktivno rade kako bi doprineli pozitivnim promenama u svojim lokalnim sredinama, kaže Snežana Milošević, generalna sekretarka PU Lokal pres.

Anketa o informisanju mladih u lokalnim zajednicama, koju je PU Lokal pres sprovelo tokom avgusta i septembra, pokazala je da 66,7 odsto mladih smatra kako u medijima nema dovoljno sadržaja za mlade. Od 640 mladih iz 52 lokalne sredine koji su učestvovali u anketi, više od polovine (52,9 odsto) spremno je da se aktivno uključi u rešavanje ovog problema.

Značaj zagovaračke inicijative ZA sadržaje za mlade je veliki jer u medijima nema dovoljno sadržaja za mlade, a potreba za njima je mnogo veća. Sa druge strane tu je i činjenica da je veoma nizak procenat medijski pismenih mladih ljudi. I jedno i drugo može da se promeni, kaže Anđelija Stanimirović, studentkinja iz Niša i jedna od aktivistkinja kampanje ZA sadržaje za mlade.

Analiza PU Lokal pres pokazala je da su 10 gradova i opština za dve godine kroz konkurse raspodelili ukupno 283.392.000 dinara, a da je tek 5,67 odsto tih sredstava bilo namenjeno informisanju mladih. U isto vreme mladi uzrasta od 15 do 30 godina čine 16,5 odsto populacije u 10 posmatranih lokalnih sredina (Bor, Čačak, Loznica, Kruševac, Kraljevo, Raška, Sremska Mitrovica, Šabac, Varvarin i Vrnjačka Banja).

Ova analiza predstavljena je na okruglom stolu održanom početkom oktobra u Vrnjačkoj Banji predstavnicima lokalnih samouprava i lokalnih medija iz 15 gradova Srbije. Predstavnici medija, kao i predstavnici lokalnih samouprava složili su se da su se da je ovaj podatak poražavajući i da treba aktivno raditi na podršci kreiranju medijskih sadržaja za mlade i aktivnostima mladih uopšte.

Zagovaračka inicijativa koju smo sproveli za PU Lokal pres predstavlja tek početak. Naš plan je da i u narednom periodu aktivno radimo na unapređenju informisanja mladih kroz povezivanje predstavnika lokalnih samouprava, medija i mladih u lokalnim zajednicama, objašnjava Snežana Milošević.

Podršku ovoj zagovaračkoj inicijativi pružili su i Ministarstvo kulture i informisanja i Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije.

Zagovaračka inicijativa ZA sadržaje za mlade sprovodi se u okviru programa Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije koji realizuje BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Izrada ove internet stranice omogućena je uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Sadržaj stranice isključivo je odgovornost Beogradske otvorene škole i ne predstavlja nužno stavove USAID-a ili Vlade SAD.